OLIEHANDEL.NL PAKT INTERNATIONAAL UIT OP DE LUBRICANT EXPO IN DUSSELDORF MET FYOIL

Oliehandel.nl pakt internationaal uit op de Lubricant Expo in Düsseldorf

De Nederlandse oliespecialist Oliehandel.nl, onderdeel van het familiebedrijf de Croon dat al sinds 1928 actief is in de branche, zet in September 2025 een grote stap op het internationale toneel. Het bedrijf presenteert zich op de prestigieuze Lubricant Expo in Düsseldorf, een van de belangrijkste vakbeurzen voor de smeerindustrie wereldwijd.

 

FYOIL: het vlaggenschip van Oliehandel.nl

Centraal in de presentatie van Oliehandel.nl staat het online verkoopplatform FYOIL #foryouroil Deze webshop, die wordt omschreven als "the best online oil selling platform in Europe", vormt de digitale spil in de ambitieuze groeistrategie van het bedrijf. Met een assortiment van meer dan 15.000 producten en een gebruiksvriendelijke interface wil Fyoil.com de go-to plek worden voor zowel particulieren als bedrijven die op zoek zijn naar hoogwaardige olie, smeermiddelen, equipment en aanverwante producten. Met de slogans #foryouroilinformation en #staylubricated zal de smeermidddelenmarkt kennismaken met ons platform.

 

Traditie en innovatie hand in hand

Hoewel Oliehandel.nl zich op de beurs nadrukkelijk profileert als innovatieve speler, benadrukt het bedrijf ook zijn rijke historie. "We zijn trots op onze wortels die teruggaan tot 1928," vertelt Jan de Croon. "Maar we zijn minstens zo trots op hoe we die jarenlange expertise nu combineren met de nieuwste digitale mogelijkheden. FYOIL is daar het perfecte voorbeeld van." Het afgelopen jaar hebben we aan ons team en bedrijfsstructuur gewerkt en we merken dat we klaar zijn voor een volgende stap! Na vorig jaar de beurs bezocht te hebben kregen we dit jaar een VIP uitnodiging. Daaruit ontstond het contact met beurs organisator Raymond Pietersen en is er besloten om als eerste E-commerce olie verkopend bedrijf deel te nemen aan de Lubricant Expo

Internationale ambities

De deelname aan de Lubricant Expo in Düsseldorf is een duidelijk signaal dat Oliehandel.nl zijn vleugels wil uitslaan buiten de Nederlandse grenzen. "We zien enorme kansen in de Europese markt," aldus De Croon. "Met FYOIL  hebben we een platform dat probleemloos kan worden opgeschaald naar andere landen. De beurs in Düsseldorf is voor ons het perfecte podium om onze internationale ambities kracht bij te zetten." De grote merken zoals TOTAL, CASTROL, SHELL, EXXONMOBIL etc.. zijn allemaal aanwezig, maar juist de onbekende grote merken uit andere werelddelen kunnen nog meer profiteren van ons online platform. 

Focus op duurzaamheid

Een belangrijk thema in de presentatie van Oliehandel.nl op de beurs is duurzaamheid. Het bedrijf zet sterk in op biologisch afbreekbare smeermiddelen en andere milieuvriendelijke alternatieven. "We merken dat de vraag naar 'groene' oplossingen enorm toeneemt, zowel bij particulieren als in de industrie," legt De Croon uit. "Met ons uitgebreide assortiment duurzame producten spelen we daar nadrukkelijk op in."

Digitale innovaties

Naast het brede productaanbod presenteert Oliehandel.nl op de beurs ook een aantal digitale innovaties. Zo is er een geavanceerde olie-adviseur die klanten helpt bij het vinden van de juiste smeermiddelen voor hun specifieke toepassing en onze klantenservice reageert door nieuwe koppelingen razendsnel (zoals altijd;)

Netwerken en kennisdelen

De Lubricant Expo is niet alleen een platform voor Oliehandel.nl om zich te presenteren, maar ook om te netwerken en kennis uit te wisselen. "We zijn hier om te leren," benadrukt De Croon. "De smeerindustrie is volop in beweging en het is cruciaal om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. De gesprekken die we hier voeren met collega's en experts uit de branche zijn ontzettend waardevol." We hebben een programma gemaakt om de "ouderwetse" branche mee te nemen in onze digitalisering.

MERKEN ZULLEN HET MERKEN

De digitalisering gaat razendsnel en dat merkt ieder merk in NL en Belgie waar e-commerce al even "normaal" is. Maar in de andere Europese landen zal dit sneller gaan dan men vermoed. Wij maken graag kennis op de beurs met de merken uit de diverse landen en nemen hen graag mee in digitale wereld. Met Ai en onze ludieke marketing zullen we er een enerverende beurs van maken! Want netwerken is het keyword in de voor ons zo kenmerkende gemoedelijke sfeer.

Toekomstvisie

Gevraagd naar de toekomstplannen is De Croon ambitieus maar realistisch. "We willen de komende jaren fors groeien, zowel in Nederland als daarbuiten. Maar we zullen dat stap voor stap doen, op een verantwoorde manier. Kwaliteit en klanttevredenheid blijven altijd voorop staan."

OPVALLENDE VERSCHIJNING ALS ECOMMERCE BEDRIJF OP LUBRICANT EXPO!

Met zijn opvallende aanwezigheid op de Lubricant Expo in Düsseldorf laat Oliehandel.nl zien dat het klaar is voor de volgende fase in zijn ontwikkeling. Door slim in te spelen op trends als digitalisering en duurzaamheid, en tegelijkertijd vast te houden aan de kernwaarden die het bedrijf al bijna een eeuw kenmerken, lijkt de toekomst er rooskleurig uit te zien voor deze Nederlandse oliespecialist.

De boodschap die Oliehandel.nl op de beurs uitdraagt is helder: Ouderwetse service met een blik in de toekomst. Met FYOIL als digitale speerpunt en een scherp oog voor innovatie en duurzaamheid, positioneert Oliehandel.nl zich als een serieuze speler op de internationale markt voor smeermiddelen. De komende jaren zal moeten blijken of deze ambitieuze strategie zijn vruchten afwerpt, maar de eerste signalen vanuit de organistatie van Lubricant Expo zijn veelbelovend. Want uiteraard zullen we hier onze site FYOIL lanceren in een nieuw jasje internationaal!

Delen:

Whatsapp