WINTERDIESEL

Bij regelmatige vullingen van jouw dieseltank is er niet veel aan de hand. Vanaf november wordt de dieselolie geleverd met een vorstbescherming tot -20 graden. Zo ben jij verzekerd van een tijdige levering van winterdiesel.

Wanneer je minder vaak gestort krijgt, loop je het risico dat je de winter in gaat met een product dat nog niet tegen vorst is beveiligd. Wij adviseren jou alert te zijn op de weersvoorspellingen. Op het moment dat er vorst wordt voorspeld, kun je jouw tank laten afvullen met winterdiesel. Een korte berekening geeft dan snel duidelijkheid over de beveiligingsgraad.

Zeker bij langdurige opslag, in verband met een lagere doorstroomsnelheid, is het belangrijk om de diesel in zo’n goed mogelijke conditie te houden. Nu er vanuit de overheid een bepaalde hoeveelheid Bio toevoeging verplicht is gesteld komt dat de kwaliteit niet ten goede. Door het gebruik van luchtdrogers op en opslagtank, een jaarlijkse controle op vocht en water en een Cimtek filtratie, voorkom je veel problemen. Bij het vermoeden of aantoonbaar vochtrisico kan men ook preventief een bacteriedoder toevoegen. Dit is niet per definitie een oplossing voor problemen die ontstaan door FAME toevoegingen. Deze maatregelen helpen om filters en brandstofsysteem verstoppingen tegen te gaan, maar zullen bij serieuze vorst het vlokken niet voorkomen.

Je kunt overwegen om over te stappen naar GTL Fuel, inzetbaar voor nieuwe, maar ook oudere dieselmotoren. Hiervoor zijn geen aanpassingen en/of investeringen nodig. Je kunt probleemloos overstappen van reguliere diesel naar GTL. Deze brandstof kent geen verschil tussen zomer- of winterproduct en is altijd beveiligd tot -20 graden.

Een mooie bijkomstigheid is dat GTL Fuel bijdraagt om uitstoot van stikstofoxiden (NOx) en fijnstof te verminderen. Tevens voorkomt dit problemen met betrekking tot de opslag hiervan, die bij bepaalde omstandigheden van de reguliere diesel wel voor kunnen komen.

Share:

Whatsapp