Eurol ATF III G
EUROL ATF III G
Synthetische automatische transmissieolie Dexron III G
Eurol ATF III G is een synthetische auto-matische-transmissieolie speciaal ontwikkeld voor nieuwe (na 1997) en maar ook oudere (automatische) transmissies van GM en Ford, alsmede vele andere merken. Bovendien is het geschikt voor stuurbekrachtiging, sommige hydraulische systemen en roterende luchtcompressoren waar een uitstekende vloeibaarheid bij lage temperatuur wordt geëist.
Eurol ATF III G heeft een zeer hoge viscositeits index en biedt weerstand tegen corrosie en schuimvorming. Bovendien heeft het goede anti-oxydatie en anti-slijtage eigenschappen.
Eurol ATF III G heeft een uiterst laag stolpunt waardoor soepel schakelen na de koude start gegarandeerd is. Deze ATF tast geen afdichtingsmaterialen aan.
De Dexron III G specificatie onderscheidt zich van de Dexron III F specificatie doordat er 2 extra testen zijn toegevoegd, waaronder een “electronically controlled converter clutch” (ECCC) test en een “sprag wear test” waardoor de Dexron III specificatie ge-upgrade is naar de modernste eisen. Hierdoor voldoen de wrijvingskarakteristieken van
Eurol ATF III G aan de modernste eisen in een zeer breed temperatuursgebied.
EUROL ATF III G
Synthetische automatische transmissieolie Dexron III G
Eurol ATF III G is een synthetische auto-matische-transmissieolie speciaal ontwikkeld voor nieuwe (na 1997) en maar ook oudere (automatische) transmissies van GM en Ford, alsmede vele andere merken. Bovendien is het geschikt voor stuurbekrachtiging, sommige hydraulische systemen en roterende luchtcompressoren waar een uitstekende vloeibaarheid bij lage temperatuur wordt geëist.
Eurol ATF III G heeft een zeer hoge viscositeits index en biedt weerstand tegen corrosie en schuimvorming. Bovendien heeft het goede anti-oxydatie en anti-slijtage eigenschappen.
Eurol ATF III G heeft een uiterst laag stolpunt waardoor soepel schakelen na de koude start gegarandeerd is. Deze ATF tast geen afdichtingsmaterialen aan.
De Dexron III G specificatie onderscheidt zich van de Dexron III F specificatie doordat er 2 extra testen zijn toegevoegd, waaronder een “electronically controlled converter clutch” (ECCC) test en een “sprag wear test” waardoor de Dexron III specificatie ge-upgrade is naar de modernste eisen. Hierdoor voldoen de wrijvingskarakteristieken van
Eurol ATF III G aan de modernste eisen in een zeer breed temperatuursgebied.
Kleur: Rood
Dichtheid bij 20°C: 0.859 kg/l ASTM D 4052
Viscositeit, kinematisch bij 40°C: 37.3 cSt ASTM D 445
Viscositeit, kinematisch bij 100°C: 7.4 cSt ASTM D 445
Viscositeitsindex: 169 ASTM D 2270
Vlampunt: 186 °C ASTM D 93
Pour point: -48 °C ASTM D 97
Prestatieniveau
- Allison C-4
- Ford Mercon
- GM Dexron IIIG
- MAN Typ Z1/V1
- MB 236.1
- Voith 55.6335
- ZF TE-ML 02F/03D/09/11B/17C
- ZF TE-ML 04D/14A
- Caterpillar TO-2
Aanbevolen voor gebruik
- MAN 339 Type V2
- MAN 339 Z-2
- Volvo 97341
Waarom Oliehandel?
- Op werkdagen voor 15.00 uur besteld, eerstvolgende werkdag bezorgd
- Sterk in elk merk
- Afspraak = Afspraak
- Beste kwaliteit voor de scherpste prijs!
- Klanten beoordelen onze service als uitstekend!