Shell Rimula R4 L 15W40 5L

SKU
304954-5-1
ArtikelnummerProduct Uitvoering VoorraadPrijs per eenheidPrijsAantalTotaal prijsPrijs
304954-5 5 L Op voorraad
€ 6,77
€ 33,86
5 L
  • 304954-5
  • € 6,77 per eenheid
  • Op voorraad
€ 0,00
304954-5 5 L 3x (doos) Op voorraad
€ 6,43
€ 96,50
5 L 3x (doos)
  • 304954-5
  • € 6,43 per eenheid
  • Op voorraad
€ 0,00
304954-20 20 L 1 à 2 werkdagen levertijd
€ 5,60
€ 112,07
20 L
  • 304954-20
  • € 5,60 per eenheid
  • 1 à 2 werkdagen levertijd
€ 0,00
304954-55 55 L 1 à 2 werkdagen levertijd
€ 4,99
€ 274,30
55 L
  • 304954-55
  • € 4,99 per eenheid
  • 1 à 2 werkdagen levertijd
€ 0,00
304954-209 209 L Op voorraad
€ 3,64
€ 760,61
209 L
  • 304954-209
  • € 3,64 per eenheid
  • Op voorraad
€ 0,00
Alle prijzen zijn inclusief BTW
reset
Op werkdagen voor 15:00 besteld, morgen geleverd indien op voorraad.

RIMULA R4 L 15W40

Dieselmotorolie met Low-Saps technologie voor alle dieselmotoren

• besparing in onderhoudskosten door langere standtijden roetfilters en katalysatoren

• langere motorlevensduur door uitzonderlijke bescherming tegen slijtage

• zeer geschikt voor gemengde wagenparken met diverse merken en leeftijden trucks

• geschikt en klaar voor huidige en toekomstige motortechnologie

Toepassing

Alle viertakt dieselmotoren met of zonder uitlaatgasnabehandelingsapparatuur, zoals roetfilters en katalysatoren.

Eigenschappen

Shell Rimula R4 L is met zeer lage gehaltes aan de additivecomponenten zwavel, metalen en fosfor specifiek ontworpen voor toepassing in dieselmotoren met roetfilters of andere uitlaatgas-nabehandelingsapparatuur, die daarmee voldoen aan de Euro 4, Euro 5 en de Amerikaanse US 2007 wetgeving t.a.v. uitlaatgasemissies. Shell Rimula R4 L voorkomt ongewenste afzettingen in de uitlaatgas-nabehandelingsapparatuur en verlengt daarmee de standtijd.

Hierdoor is Shell Rimula R4 L bij uitstek geschikt voor toepassing in dieselmotoren die uitgerust zijn met roetfilters en SCR-katalysatoren. Daarnaast voldoet Shell Rimula R4 L aan een zeer uitgebreide reeks specificaties en goedkeuringen, waardoor Shell Rimula R4 L tevens geschikt is voor toepassing in een zeer uitgebreid scala aan nieuwe en oudere dieselmotoren van diverse Europese, Amerikaanse en Japanse merken als bijvoorbeeld Cummins, Mack en Caterpillar.

Shell Rimula R4 L biedt naast een perfecte bescherming tegen slijtage en een zeer goede bescherming tegen corrosie een uitzonderlijke bescherming tegen inwendige motorvervuiling. Dit is van groot belang bij de inzet van emissie-geoptimeerde motoren omdat de door de olie op te nemen hoeveelheid verbrandingsroet soms aanzienlijk kan zijn. Door de hoogwaardige basisoliën is Shell Rimula R4 L uitstekend bestand tegen hoge temperaturen en de oxidatieve en thermische belasting die daarvan het gevolg is, ook bij lange verversingsintervallen. Het resultaat is dat de motor onder alle omstandigheden inwendig schoon blijft. De hoogwaardige basisolie zorgt er bovendien voor dat deze eigenschappen over zeer lange tijd op hoog niveau behouden blijven.

Shell Rimula R4 L is bij uitstek geschikt voor wagenen machineparken met veel verschillende dieselmotoren van diverse afkomst (Europees, Amerikaans, Japans) die voldoen aan alle stadia van uitlaatgasemissiebeperking (Euro III, Euro IV, Euro V , Stage I, Stage II en Stage III, Tier I, Tier II, Tier III en Tier IV en US 2007), waardoor met één motorolie voor alle motoren kan worden volstaan.

Samenstelling

Shell Rimula R4 L is samengesteld uit hoogwaardige “Groep II” minerale basisoliën en een speciaal daarop afgestemd additieven-pakket volgens unieke, gepatenteerde technologie, dat gebruik maakt van aanzienlijk lagere gehaltes aan de additiefcomponenten zwavel, fosfor en metalen. (Low SAPS).

Bekijk ook onze andere 15W40 motorolie.

RIMULA R4 L 15W40

Dieselmotorolie met Low-Saps technologie voor alle dieselmotoren

• besparing in onderhoudskosten door langere standtijden roetfilters en katalysatoren

• langere motorlevensduur door uitzonderlijke bescherming tegen slijtage

• zeer geschikt voor gemengde wagenparken met diverse merken en leeftijden trucks

• geschikt en klaar voor huidige en toekomstige motortechnologie

Toepassing

Alle viertakt dieselmotoren met of zonder uitlaatgasnabehandelingsapparatuur, zoals roetfilters en katalysatoren.

Eigenschappen

Shell Rimula R4 L is met zeer lage gehaltes aan de additivecomponenten zwavel, metalen en fosfor specifiek ontworpen voor toepassing in dieselmotoren met roetfilters of andere uitlaatgas-nabehandelingsapparatuur, die daarmee voldoen aan de Euro 4, Euro 5 en de Amerikaanse US 2007 wetgeving t.a.v. uitlaatgasemissies. Shell Rimula R4 L voorkomt ongewenste afzettingen in de uitlaatgas-nabehandelingsapparatuur en verlengt daarmee de standtijd.

Hierdoor is Shell Rimula R4 L bij uitstek geschikt voor toepassing in dieselmotoren die uitgerust zijn met roetfilters en SCR-katalysatoren. Daarnaast voldoet Shell Rimula R4 L aan een zeer uitgebreide reeks specificaties en goedkeuringen, waardoor Shell Rimula R4 L tevens geschikt is voor toepassing in een zeer uitgebreid scala aan nieuwe en oudere dieselmotoren van diverse Europese, Amerikaanse en Japanse merken als bijvoorbeeld Cummins, Mack en Caterpillar.

Shell Rimula R4 L biedt naast een perfecte bescherming tegen slijtage en een zeer goede bescherming tegen corrosie een uitzonderlijke bescherming tegen inwendige motorvervuiling. Dit is van groot belang bij de inzet van emissie-geoptimeerde motoren omdat de door de olie op te nemen hoeveelheid verbrandingsroet soms aanzienlijk kan zijn. Door de hoogwaardige basisoliën is Shell Rimula R4 L uitstekend bestand tegen hoge temperaturen en de oxidatieve en thermische belasting die daarvan het gevolg is, ook bij lange verversingsintervallen. Het resultaat is dat de motor onder alle omstandigheden inwendig schoon blijft. De hoogwaardige basisolie zorgt er bovendien voor dat deze eigenschappen over zeer lange tijd op hoog niveau behouden blijven.

Shell Rimula R4 L is bij uitstek geschikt voor wagenen machineparken met veel verschillende dieselmotoren van diverse afkomst (Europees, Amerikaans, Japans) die voldoen aan alle stadia van uitlaatgasemissiebeperking (Euro III, Euro IV, Euro V , Stage I, Stage II en Stage III, Tier I, Tier II, Tier III en Tier IV en US 2007), waardoor met één motorolie voor alle motoren kan worden volstaan.

Samenstelling

Shell Rimula R4 L is samengesteld uit hoogwaardige “Groep II” minerale basisoliën en een speciaal daarop afgestemd additieven-pakket volgens unieke, gepatenteerde technologie, dat gebruik maakt van aanzienlijk lagere gehaltes aan de additiefcomponenten zwavel, fosfor en metalen. (Low SAPS).

Bekijk ook onze andere 15W40 motorolie.

RIMULA R4 L 15W40

ACEA E9, E7

API CJ-4, CI-4+, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF

Caterpillar ECF-2, ECF-3

Cummins CES 20081, 20077, 20072, 20071

DDC 93K218

Deutz DQC III-05

Mack EO-O Premium Plus

MAN M 3275

Mercedes Benz 228.31, 228.3

MTU Category 2

Renault Trucks : RLD-3

Volvo VDS-4, VDS-3

Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Shell Rimula R4 L 15W40 5L
Uw waardering

Waarom Oliehandel?

  • Voor 15.00 uur besteld, morgen bezorgd
  • Gratis binnen 14 dagen te retourneren
  • Klantenservice is tot 17.00 uur geopend
  • Klanten geven Oliehandel.nl een 9,2/10
  • Beste webwinkel van 2017

Productoverzicht

Merk Shell

Whatsapp